Revolv3_banner_1850x400

Körülbelül egy hónapja ismertem meg Neuvirth Tamást és feleségét. A név nem mond senkinek semmit, de egyet bizton állíthatok, hamarosan fog. Tamás egy zseniális ötlettel állt elő, és ezt az ötletet egy játékba ültette bele. Ebből lett a RevolvIQa nevű játék, ami Rubik Ernő kockája után ismét hírnevet hozhat kicsiny hazánknak. Találkozásunk nem volt véletlen, mivel Tamásékat meghívtam a Társasjátékos Klubba, ami az Erzsébetligeti Színházban üzemel, hogy ott mutassák be játékukat a Magyar Kultúra Napja alkalmával rendezett találkozón. Elmondták, hogy most látja a nagyérdemű közönség először a játékot, és örültek, hogy rutinos játékosok szívesen kipróbálják és véleményezik művüket. Nekem nagyon tetszik az egyedi mechanizmus,  amit Tamás fejlesztett ki, és engem meggyőzött a játék arról, hogy van keresnivalója  a világban.

rev1

A játékelem alátámasztású forgatásos mechanizmus alapötletét Neuvirth Tamás, a szabadalom tulajdonosa találta ki 2005 körül. Sokáig pihent az ötlet, majd az új munkahely, családalapítás, gyerekek születése mellet ismét  előkerült.  A  forgatás  újabb  próbálgatásával,  az eddig rejtőzködő lehetőségek felderítésével eldőlt, hogy megírja és benyújtja a szabadalmat. Mikor kiderült, hogy a játékelem alátámasztású forgatási elv tényleg újdonságnak számít, akkor elkezdte az EU-ban és az Egyesült Államokban is a szabadalmi eljárást. Tamás tűrhetően beszél angolul, de sok segítséget kapott egy lelkes magyar szakembertől is, így nem kellett hivatalos szabadalmi irodákat igénybe venni, és mivel mérnök, így a gyártáshoz szükséges műszaki rajzokat el tudta készíteni.

Az egyik legnehezebb feladat az optimális, mindenki számára élvezhető társasjátékszabályok kitalálása volt. A forgatóeszköz fizikai használata könnyű, de a speciális és absztrakt látásmód elsőre sokaknak nehéz; érezni lehetett: egy ilyen absztrakt játék önmagában még nem „termék”.

„Szerettünk volna kitalálni valamit, ami könnyebbé teszi a forgatós társasjátékok elsajátítását, a forgatás begyakorlását. A cserélhető játéklemezes forgatós-kirakó ötlete ebben a keresésben született.” Megcsillant a „termékké” válás lehetősége?! „Már „csak” két tetszőleges játékelem forgatásos felcserélhetőségét  kellett  igazolni.  Ugyanis  csupán  sejtettük,  hogy  ez  igaz.  De  papíron  összejött az igazolás, így már bizonyosak lehettünk abban, hogy a színes játékelemek kiindulási helyzetétől függetlenül, az adott grafika mindig kirakható forgatással. Ezek után már „csak” a megfelelő játéklemezek és grafikák kellettek.”

 

A játék bemutatásarev2

A RevolvIQa egy szabadalmaztatott forgatási mechanizmusra épülő játéksorozat neve. Az első két játék – a RevolvIQaRed és RevolvIQaBlue – 2012 decemberére nyerték el végleges formájukat. A RevolvIQaRed és a RevolvIQaBlue dobozokban 3-3 darab játék van, különböző nehézségi szintű 2 db forgatós-kirakó (1 fős) és 1 db forgatós-társasjáték (2 fő részére). A játék 8 éves kortól ajánlott. Ezek a forgatós játékok fejlesztik a kreativitást, a térbeli látást, stratégiai és kombinációs készségeket. „A forgatásos játékok fejlesztésébe az absztrakt társasjátékok újszerű megközelítésének lehetősége miatt fogtunk bele. Új kihívásnak találtuk azt, ha elsősorban egy egyszerűen használható forgatóval játszunk, valamint azt, ha egy játékot működtető szabálycsokor minél egyszerűbb és megengedőbb – a játékélményt fokozandó.”

A RevolvIQa dobozokban kiadott bármely forgatós-kirakó grafikája minimum N*1010 eltérő kiindulási helyzetet nyújt. Talán másnak is érdekes, hogy a forgatás során jellemző kényszermozgás miatt van olyan nehezebben kirakható játékmező, ami ugyanakkor viszonylagosan kevesebb kiindulási helyzetű. Ebből következően nem csak a minél több eltérő színű golyó, hanem egyúttal a játékmező grafikai elemei is nehezíthetik a kirakást. Későbbi kiadásokban további nehezítő tényező lehet, ha egy-egy bizonyos golyóhelyet megszüntetünk a játékmezőn. E három tényező segítségével sok eltérő élmény formálódhat egy játékos számára a RevolvIQa kirakókban. Jelenleg a legrövidebb (azaz legkevesebb forgatásos léptetésű) megoldási mód vagy eljárás egy adott kiindulási helyzetből számunkra ismeretlen. A kirakók eltérő nehézségi szintűek, és remélhetőleg segítik a forgatós eszköz használatakor tapasztalható mozgási tulajdonságok hatékony megismerését, elsajátítását. A www.revolviqa.com honlapon ez online is kipróbálható. A társasjátékokban az ellenfelek már összemérhetik a RevolvIQa kirakókból megszerzett tudásukat, összetettebb döntéseken keresztül juthatnak el az adott társasjáték céljához, ami a sorozat minden részében más.

 „Mikor az az érzés gyötört minket, hogy kész a játék és a „termék”, megkerestük és megtaláltuk a megfelelő gyártókat; rengeteg időnk elment a megfelelő csomagolás és a csomagolási grafika kitalálására és megvalósítására. Nagyon hajtott minket az a vágy, hogy a RevolvIQa a lehető legjobb minőségű lehessen. A játékokat mindenképp szerettük volna megmutatni a nagyvilágnak, ezért jelentkeztünk a  Spielwarenmesse  2013  kiállításra,  Nürnberg- be. A kiállítás meglepően jól sikerült, nagyon sokan gratuláltak, sokat játszottak a játékainkkal és  mi  is  rengeteget  játszottunk,  miközben nagyot fejlődtünk az eltérő stílusú és karakterű játékosokkal. A „COLORICA-5” társasjáték továbbra is meglep, mert  a  mai  napig  úgy  tud  lesújtani  az  ellenfél által beforgatott 5-ös, mintha az ellenfél oda varázsolta volna, ugyanis sokszor magam sem tudom, hogyan jöhetett a csapás, miért nem láttam közvetlenül a forgatás előtt a veszélyt, még ha régóta forgatok is. Nürnberg után továbbra is csak a legnagyobb szerénységgel ülök le ezzel a játékkal játszani. Jó játékot és jó gyakorlást kívánunk mindenkinek, akihez eljut a RevolvIQa játéksorozat bármely tagja. Olyan  játékokat  szerettünk  volna fejleszteni, ami sikerélményt nyújthat kisebbeknek és nagyobbaknak, ami vonzó, inspiráló, elgondolkodtató, többszintű, továbbfejleszthető, egyedi, és nem utolsó sorban alapja lehet további RevolvIQa élményeknek.

A RevolvIQa játéksorozat már kapható a játékboltokban!

Üdvözlettel: Neuvirth Tamás.”

Én sok sikert kívánok a játéknak és Tamáséknak, és a játékosoknak azt kívánom, hogy nekik is adja meg azt az élményt, amit nekem és mindenki másnak, aki legalább egyszer kipróbálta .

 

drcsaba

 Summárum

Tervező: Neuvirth Tamás

Megjelenés: 2013

Játékosszám: 1-2

Játékidő: ~30 perc

Kiadó: Colorica Kft.

Kategória:Logikai/Taktikai

Ajánlott életkor: 8+

Hivatalos oldal: www.colorica-games.com

Az eredeti cikk letöltése PDF-ben
Ha a böngésződ egyből megjeleníti, akkor egér jobb gomb, “Mentés másként…”

 

Vélemény, hozzászólás?