riverdragons_banner_1850x400d

Mint az már korábban kiderült, keményvonalas eurogamer vagyok. szeretem a hosszú, sok számolást igénylő, gondolkodtató  játékokat. Ami viszont nem derült ki, hogy szeretek néha könnyedebb játékokkal is játszani, amelyekben nem a gondolkodásé a főszerep, és viszonylag rövid a játékidő. A River Dragonsról  írok, Roberto Fraga 2000-ben  megjelent  Drachen Delta című játékáról,  amit mindannyiunk  örömére 2012-ben megújítva,  megszépítve  és átkeresztelve  újra kiadtak. Mielőtt jelenlegi formáját elnyerte, volt Kajko i Kokosz – wyprawaśmiałków  és Les dragons du Mekong elnevezésű  változata  is, mind más-más  dizájnnal  megáldva,  de a játék menete mindnél ugyanaz volt. Korábban nem hallottam egyik klónról, így a most említett verzióról sem. Először Essenben játszhattam vele, és első látásra, akarom mondani játszásra, megkedveltem.

Az egész úgy kezdődött, hogy elmentünk néhányan a játékok Mekkájába, Essenbe. Tekeregtünk, balra, jobbra, előre és vissza, láttunk ilyet, olyat és amolyat, amikor megpillantottunk egy játékot, a JÁTÉKOT, ami mindannyiunkat egy pillanat alatt odaszippantott. A tábla kb. 1m×1m-es volt, a figurák minimum 20 cm magasak, és a látvány magáért beszél. Kis idő elteltével máris az asztalnál ültünk, és érdeklődéssel figyeltük a játékmestert. Az egyszerű szabályt gyorsan felvázolta, és máris pakoltuk a köveket meg a pallókat.

Igen, köveket és pallókat, mivel a játékban e két elem segítségével kell utat építenünk a folyó felett, hogy átjussunk a túlpartra. Egy apróság viszont nem kerülheti el a játékosok figyelmét, miszerint a többieknek is át kell kelniük, és ez a mutatvány olykor komoly gondot okoz a tervünk kivitelezésében. A terv itt szó szerint értendő, ugyanis minden játékosnak van egy készlet kártyája, amikkel előre megtervezzük az adott körünket, figyelembe véve az előzőekben említett bibit, majd sorra kijátsszuk a lapjainkat, és végrehajtjuk a rajtuk feltüntetett utasításokat. Követ tehetünk le az arra kijelölt szabad helyek egyikére, pallót tehetünk két kőre, vagy egy kőre és az egyik partra, léphetünk, futhatunk és ugorhatunk, és küldhetjük a házi sárkányunkat, hogy egy másik játékosnak elvigye az aktuális akcióját. Na ennek nem szoktunk örülni.

Amint említettem, ez egy nem sok gondolkodást igénylő játék, viszont ebben is megvan a zsenialitás. Amikor pallót helyezünk le két kő vagy a part és egy kő közé, akkor a kézbe vett pallót le kell helyezni, függetlenül attól, hogy az átéri-e a kiszemelt két pontot. Ja, nem említettem, hogy a pallók nem egyforma hosszúak? Nos a pallók nem egyforma hosszúak, és a kövek se egyforma távolságra helyezkednek el egymástól. Így némi szemmérték szükségeltetik a játékhoz, főként ha szeretnénk nyerni. Műszaki emberek előnyben. Sok játékost elriaszt ez a szem dolog, de szerintem 5-6 játék alatt kialakul az a szemmérték. Vagy nem.

Amint sikeresen lehelyeztünk egy pallót, lehetőségünk van arra  rálépni,  amennyiben nem foglalta el valaki a lépésünk  előtt.  Ha  nem  áll  módunkban  olyan  pallóra lépni, ami üres, és olyan lapot játszottunk ki, ami arra ad utasítást, hogy lépjünk, akkor lépünk, egyenesen a vízbe, és csuromvizesen a saját partunkon találjuk magunkat, majd újult erővel, frissen kezdhetjük elölről az egészet. Ha  ez  nem  elég,  akkor  itt  a  másik  módja  a  vízbe kerülésnek:  Amikor  lépünk  és  konkrétan  nincs  hová lépni, mert valaki volt oly szíves, és felszedte az előttünk álló pallót, akkor ismét jön a pancsi és az újbóli kezdés.

Egy kövön maximum 3 palló lehet. Ha egy pallót egy másik keresztez, arra nem lehet átlépni. Egy pallóra egy emberke állhat. Mindenkinek saját cél szigete van. Viszont ha nem jól vettük le a méretet, akkor sajnos beleesik a pallónk a vízbe, és huss. Le lehet venni egy pallót a tábláról! Ez lényeges momentum, mivel így tudunk újabb és más méretű pallókhoz jutni, akár az ellenfeleinkéhez is. Ennyi az egész. Jól kiterveljük a komplett körünket, ami 5 fázisból áll, majd a többiek meghiúsítják azt.

És akiknek ez nem elég, azoknak ott van a tábla másik oldala, ahol a kövek helye nincs segítségképpen felrajzolva. Mondhatni ez a gamer oldal, mivel ide a köveket is szemmérték szerint kell lehelyezni, majd ezekre a pallóinkat. A játék végére kifolyik a szemem, de akkor is megnyerem.

Természetesen ennél a játéknál nem érdemes dobogót beszereznünk, mivel csak egy helyezett lesz, méghozzá az, aki elsőként ér át a saját túlpartjára.

Kettőt is játszottunk Essenben, és egy kellemes, szórakozató játékot ismertünk meg a River Dragons személyében. Csodaszép illusztráció, sok interakció és izgalom, na meg a kaland. El is határoztam, hogy ha lehetőségem lesz rá, beszerzem ezt a játékot. Volt rá, beszereztem, és azóta sok mindenkinek megmutattam: volt, akinek nagyon tetszet, de volt, akinek nagyon nem (mondtam, szemmérték). Összességében viszont egy könnyed családi, állapottól függően partijátéknak tartom. Így ajánlom mindenkinek, kortól, nemtől és játékstílustól függetlenül.

Jó játékot!

drcsaba

summárum

Tervező:      Roberto Fraga
Megjelenés:             2000
Kiadó:                        Eurogames,Egmont Polska, Matagot
Kategória: Szimultán akció választós, lépés programozós társasjáték
Ajánlott életkor:       8+
Játékosok száma:      2-6
Játékidő:                   30 perc
BGG link:                   634
Hivatalos oldal:         matagot.com

Az eredeti cikk letöltése PDF-ben

Ha a böngésződ egyből megjeleníti, akkor egér jobb gomb, “Mentés másként…”

Vélemény, hozzászólás?