Rendezvény

Essenből jelentjük – 1. nap

1. nap
Reggel a tömeg – elvárásainknak megfelelően – már a nyitás előtt majdnem egy órával megtöltötte az előcsarnokot. A kapuk végül nem bírták a nyomást, és már negyed órával korábban beengedtek minket. A kirakott játékokhoz az asztalok lényegében rögtön megteltek, úgyhogy inkább elkezdtem felmérni a terepet. Az első napon csak néhány játékot tudtam kipróbálni, a többinél csak fényképeztem, szerencsés esetben a standnál valakivel elbeszélgetve próbáltam információkat szerezni.

Game of Gnomes

A Kínában kézzel festett cuki figurák szinte maguktól eladják a játékot.

DSC_0531 DSC_0532 DSC_0533  DSC_0535DSC_0534

 

Favor of the Pharaoh

A játék a To Court the King felújítása. Több, különböző fajta személy érhető el, amik közül csak néhányat használunk egy játék során. Ezek megszerzésének módja is variálható.

DSC_0538 DSC_0540 DSC_0541

 

Magnum Sal

Az alapjáték nem újdonság, csak a kiegészítő. A célunk sóbányászattal minél több pénzhez jutni. A sót a függőleges aknából nyíló vízszintes járatokban lehet bányászni. Egy munkáslehelyezős játékról van szó, amelyben munkásokat kell használni a tárnában való leereszkedésre, a vízszintes járatok feltárására, onnan a víz kiszivattyúzására, és a különböző színű és értékű só kibányászására. Ha a pl. a függőleges tárnában nincs munkásunk, csak az egyik járatban, a só felszínre hozatalában használhatjuk más játékosok munkásait is megfizetve azokat. Pontot szerezhetünk még a király rendeléseinek teljesítésével, a piacon a só eladásával, valamint minél több eszköz beszerzésével.

A kiegészítő 5-re növeli a maximális játékosszámot. Már a kiszivattyúzott vízből is le lehet párolni sót. Valamint már nem az előkészített járatokat kell felfedezni, hanem mi magunk alakítjuk ki azokat, akár zegzugos módon is.

DSC_0547 DSC_0548DSC_0544 DSC_0543 DSC_0549

 

Simurgh

A német nyelvű magyarázat miatt csak annyi jött át, hogy a játék sárkányokról szól.

DSC_0550 DSC_0552 DSC_0553 DSC_0554

 

T.I.M.E. Stories

Mint kiderült, a bemutató során az alapjátékban található történetet használják, és mivel ezt a játékot a saját csapatommal szeretném végigjátszani, emiatt meg sem próbáltam bejutni a próbajátékra. Mellesleg megadták a bemutató módját: a spoilerveszély miatt minden egy elzárt szobában történt.

DSC_0555 DSC_0556 DSC_0557

 

Klask

Ez egy vicces kis ügyességi játék, amelyben a pálya alól mágnes segítségével irányítjuk a játékosunkat. A célunk gólt lőni ellenfelünknek miközben elkerüljük a pálya közepén található mágneses akadályokat. Ha túl hirtelen mozdulatot teszünk, és játékosunk leválik a mágnesről, ellenfelünk kap egy pontot.

DSC_0558 DSC_0560

 

Megacivilizatons

A játék a tábla méretén kívül az 5-18 játékosszámmal hívta fel magára a figyelmet.

DSC_0565 DSC_0563

 

My Village

Hiába próbálkoztunk, ezt ma nem sikerült kipróbálni, de nem adjuk fel…

DSC_0568 DSC_0567

 

Gum Gum Machine

Célunk a bonyolult rágógumigyártó automata használatával minél több ízt tartalmazó rágógumi előállítása. Lényegében különböző kapcsolók, fogaskerekek, boilerek működtetésével kell megszereznünk a rágógumi alkotóit. Érdemes a játék során odafigyelni és megjegyezni, hogy az egyes helyeken milyen szimbólumok találhatók, mert így már tervezettebben lehet döntéseket hozni. A tábla egyes alkatrészei cserélhetőek, így játékról játékra új struktúrája lesz a berendezésnek. A játék egyik hátránya a játékosok pontjelölőinek nem túl eltérő színei: a fehér és a sötétbarna még megkülönböztethető lenne, de a kettő közötti világos- és világosabb barna jelölők megkülönböztetésében csak az segít, hogy az utóbbinál a fa erezete is látszik, és nevezhetjük csíkosnak.

DSC_0569 DSC_0571 DSC_0572 DSC_0574

 

V-Commandos

A sikeres Kickstarter-kampányt követően ez a játék előreláthatólag jövő márciusban fog elkészülni. A kooperatív játékban egy kommandót irányítunk a II. világháborúban, és különböző küldetéseket kell teljesítenünk a moduláris elemekből felépülő pályán. Az én figyelmemet úgy keltette fel a játék, hogy az egykori Commandos számítógépes játékhoz hasonlították, de szerintem teljesen más a hangulata. A Commandosban a pályán lévő náci katonák kikerülésével vagy csendes kiiktatásával kellett teljesítenünk a küldetést, a V-Commandosban viszont minden forduló elején jönnek új náci katonák a pályára (ha a riasztó szól, kétszer annyian), akiket kénytelenek vagyunk folyamatosan irtani, mert nagy létszámuk miatt később már nem lenne esélyünk. Nekem stílusában jobban hasonlított a Zombicide-ra, azzal a különbséggel, hogy itt erősebb motivációnk van csendben végezni az ellenfeleinkkel.

DSC_0575 DSC_0576 DSC_0578 DSC_0579 DSC_0581

 

Reményeim szerint holnap több játék mellé tudok leülni, hogy részletesebb információkkal szolgáljak.

Eraman

Hozzászólások lezárva.

Még több itt:Rendezvény

Hírek

10 éves a JEM magazin

A Játékos Emberek Magazinja idén ünnepli kiadásának 10. évfordulóját. A születésnap alkalmából a szerkesztőséggel nagyszabású ...