Rendezvény

Essenből jelentjük – 4. nap

4. nap
Reggel az utcán egyetlen embert sem láttunk. Első ötletünk az volt, hogy az éjszaka folyamán lezajlott egy zombiapokalipszis, de szerencsénkre vámpírzombik keletkeztek, akik nem bírják a napfényt. Aztán rájöttünk, hogy csak vasárnap van, amikor reggel az átlag német átlagpolgár még otthon húzza a lóbőrt.
Az előző naphoz képest a SPIEL-en ma pangás volt. Persze így is volt ember dögivel, és nem volt könnyű leülni egy asztalhoz játszani, de sokkal könnyebb volt közlekedni a standok közötti folyosókon.

 

Lobotomy
Páciensként egy elmegyógyintézetből kell kiszabadulnunk, miközben osztozunk közös rémálmunkban. A legfőbb szörny (a biztonsági őr) őrzi a kijáratot, és őt kell majd legyőznünk a meneküléshez, de előbb több feladatot kell végrehajtanunk. A demójáték során megalkudtunk egy őrült doktorral, hogy ha szerzünk a kísérleteihez emberi testrészeket, segít nekünk a szökésben. (Sajnos a végén átver minket, és a testrészekből kreált szörnyét is ellenünk küldi.) Minden játékosnak van két mentális betegsége (skizofrénia, OCD, agresszió vagy neurózis), amit mi pozitívnak értékelünk, és minél súlyosabb egy ilyen betegség, annál több különleges képességet biztosít nekünk. A közös rémálmunk szereplői a tévéműsorokból eredetnek, így felbukkan Fred Krueger, a kislány A körből és még számos ismerős karakter.
A játék nagyon hasonló élményt nyújt, mint a Zombicide, csak más a háttértörténete. Az, hogy a mentális betegségek hasznos (és szükséges) különleges képességeket biztosítanak nagyon ötletes, és elég nagy változatosságot tesz lehetővé a karakterfejlődésben. A moduláris tábla felépítése viszont kisebb varianciát biztosít, mint a Zombicide-ban.

SAM_9413 SAM_9415 SAM_9417 SAM_9418 SAM_9419
Potion Explosion
Számomra ez az idei vásár nagy felfedezettje. Lombik alakú főzeteket kell létrehoznunk különböző színű összetevőkből, amiket üveggolyók reprezentálnak. Ezek az összetevők egy 5 vályúból álló lejtős tálcáról érhetőek el. A saját körünkben kivehetünk ebből egyetlen üveggolyót, és azt vagy az egyik készülő főzetünkbe vagy a raktárunkba rakhatjuk. Ha egy ilyen kivétel után azonos színű üveggolyók kerülnek egymás mellé, akkor azokat is megkapjuk – így szerencsés állásnál egy szemfüles választással láncreakciót indíthatunk el, és akár 7-8 üveggolyót is szerezhetünk. Az elkészült főzeteknek 8 típusa van, és ezek mindegyikét használhatjuk egyszer a játék folyamán – ezek képességei általában több üveggolyó megszerzését teszik lehetővé.
Szerintem a játék nagyon ötletes, és szép a kivitele. Az első pár játék alkalmával sűrűn foglyuk forgatni a szabálykönyvet, amelybe le vannak írva az elkészült főzetek képességei, de aztán megtanuljuk a lombikokon lévő ikonok értelmezését. A játék során érdemes óvatosan mozogni az asztal körül, mert elég egyetlen lökés, és még a következő tavaszi nagytakarításkor is találunk majd üveggolyót az ágy alatt.
A játék nagyon nagy hibája az üveggolyók tárolására és begyűjtésére szolgáló szerkezet. A mi példányunkban nem illeszkednek a darabok, és lényegében elveszíti a funkcióját. A demópéldányban ez a darab aránylag jól össze volt rakva, viszont kiderült, hogy a vályúk elég sekélyek, így ha egy üveggolyó eltávolításakor a többi üveggolyó nagy sebességgel érkezik a lejtőn, szétcsúszhat a rendezett sor – ilyenkor a rend helyreállítása apró kezet igényel, és előfordulhat, hogy egy, már kinézett kombináció is elszáll.

SAM_9425 SAM_9422 SAM_9423 SAM_9426 SAM_9428
The Big Book of Madness
Az angol kiadás hamar elfogyott.

SAM_9430 SAM_9431
Maka Bana
Nem tudom, miről szól a játék, de a borító megfogta a tekintetemet.

SAM_9434 SAM_9433
Bretagne

SAM_9438 SAM_9436 SAM_9437
ekö

SAM_9441 SAM_9442 SAM_9443 SAM_9444
Mysterium
A játék korábbi kiadásához, a Tajemnicze Domostwohoz képest főleg a segédeszközök változtak. Legszembetűnőbb különbség a szellem kártyáinak tárolására használatos hatalmas paraván. Ezen kívül néhány kártyán a kép is megváltozott.

SAM_9457 SAM_9454 SAM_9453 SAM_9445
Discoveries

SAM_9461 SAM_9459 SAM_9462
7 Wonders: Duel
Amilyen nagyok voltak az eredeti 7 Wonders kártyái, olyan kicsik vannak a Duelben.

SAM_9464 SAM_9463 SAM_9465 SAM_9466 SAM_9468
The Prodigals Club
Hasonló tematikájú és mechanizmusú játék, mint a Last Will, csak itt nem a pénzünket kell elherdálnunk, hanem „tisztes” politikusként a tekintélyünket kell elveszítenünk, hogy az átlagemberek szintjére kerüljünk. A játéknak 3 modulja van, amiből mindig 2 van játékban. Az egyik modul helyett a Last Will tábláját is be lehet rakni, és így kombinálni a két játékot.

SAM_9475 SAM_9480 SAM_9481 SAM_9476 SAM_9478
Taverna

SAM_9489 SAM_9492 SAM_9495 SAM_9494 SAM_9496
Liguria

SAM_9497 SAM_9498 SAM_9499 SAM_9501 SAM_9504
The Gallerist

SAM_9509 SAM_9510 SAM_9511 SAM_9516 SAM_9517
Heroes

SAM_9525 SAM_9526 SAM_9527

 

Köszönet Csabának, Móninak, Anettnek, Eriknek, Attilának, Hankának, Brokinak, Bandinak, Miklósnak, Tündinek és Payának mindenféle hozzájárulásukért az idei esseni látogatás létrejöttében, a hangulatért és a társaságért.

Véget ért a SPIEL idénre,
Zárul Eraman hírverése.
De ha tetszett, visszavárunk,
Jövőre is Essent járunk!

Eraman

Hozzászólások lezárva.

Még több itt:Rendezvény

Hírek

10 éves a JEM magazin

A Játékos Emberek Magazinja idén ünnepli kiadásának 10. évfordulóját. A születésnap alkalmából a szerkesztőséggel nagyszabású ...