4. nap
Reggel az utcán egyetlen embert sem láttunk. Első ötletünk az volt, hogy az éjszaka folyamán lezajlott egy zombiapokalipszis, de szerencsénkre vámpírzombik keletkeztek, akik nem bírják a napfényt. Aztán rájöttünk, hogy csak vasárnap van, amikor reggel az átlag német átlagpolgár még otthon húzza a lóbőrt.
Az előző naphoz képest a SPIEL-en ma pangás volt. Persze így is volt ember dögivel, és nem volt könnyű leülni egy asztalhoz játszani, de sokkal könnyebb volt közlekedni a standok közötti folyosókon.
Lobotomy
Páciensként egy elmegyógyintézetből kell kiszabadulnunk, miközben osztozunk közös rémálmunkban. A legfőbb szörny (a biztonsági őr) őrzi a kijáratot, és őt kell majd legyőznünk a meneküléshez, de előbb több feladatot kell végrehajtanunk. A demójáték során megalkudtunk egy őrült doktorral, hogy ha szerzünk a kísérleteihez emberi testrészeket, segít nekünk a szökésben. (Sajnos a végén átver minket, és a testrészekből kreált szörnyét is ellenünk küldi.) Minden játékosnak van két mentális betegsége (skizofrénia, OCD, agresszió vagy neurózis), amit mi pozitívnak értékelünk, és minél súlyosabb egy ilyen betegség, annál több különleges képességet biztosít nekünk. A közös rémálmunk szereplői a tévéműsorokból eredetnek, így felbukkan Fred Krueger, a kislány A körből és még számos ismerős karakter.
A játék nagyon hasonló élményt nyújt, mint a Zombicide, csak más a háttértörténete. Az, hogy a mentális betegségek hasznos (és szükséges) különleges képességeket biztosítanak nagyon ötletes, és elég nagy változatosságot tesz lehetővé a karakterfejlődésben. A moduláris tábla felépítése viszont kisebb varianciát biztosít, mint a Zombicide-ban.
Potion Explosion
Számomra ez az idei vásár nagy felfedezettje. Lombik alakú főzeteket kell létrehoznunk különböző színű összetevőkből, amiket üveggolyók reprezentálnak. Ezek az összetevők egy 5 vályúból álló lejtős tálcáról érhetőek el. A saját körünkben kivehetünk ebből egyetlen üveggolyót, és azt vagy az egyik készülő főzetünkbe vagy a raktárunkba rakhatjuk. Ha egy ilyen kivétel után azonos színű üveggolyók kerülnek egymás mellé, akkor azokat is megkapjuk – így szerencsés állásnál egy szemfüles választással láncreakciót indíthatunk el, és akár 7-8 üveggolyót is szerezhetünk. Az elkészült főzeteknek 8 típusa van, és ezek mindegyikét használhatjuk egyszer a játék folyamán – ezek képességei általában több üveggolyó megszerzését teszik lehetővé.
Szerintem a játék nagyon ötletes, és szép a kivitele. Az első pár játék alkalmával sűrűn foglyuk forgatni a szabálykönyvet, amelybe le vannak írva az elkészült főzetek képességei, de aztán megtanuljuk a lombikokon lévő ikonok értelmezését. A játék során érdemes óvatosan mozogni az asztal körül, mert elég egyetlen lökés, és még a következő tavaszi nagytakarításkor is találunk majd üveggolyót az ágy alatt.
A játék nagyon nagy hibája az üveggolyók tárolására és begyűjtésére szolgáló szerkezet. A mi példányunkban nem illeszkednek a darabok, és lényegében elveszíti a funkcióját. A demópéldányban ez a darab aránylag jól össze volt rakva, viszont kiderült, hogy a vályúk elég sekélyek, így ha egy üveggolyó eltávolításakor a többi üveggolyó nagy sebességgel érkezik a lejtőn, szétcsúszhat a rendezett sor – ilyenkor a rend helyreállítása apró kezet igényel, és előfordulhat, hogy egy, már kinézett kombináció is elszáll.
The Big Book of Madness
Az angol kiadás hamar elfogyott.
Maka Bana
Nem tudom, miről szól a játék, de a borító megfogta a tekintetemet.
Mysterium
A játék korábbi kiadásához, a Tajemnicze Domostwohoz képest főleg a segédeszközök változtak. Legszembetűnőbb különbség a szellem kártyáinak tárolására használatos hatalmas paraván. Ezen kívül néhány kártyán a kép is megváltozott.
7 Wonders: Duel
Amilyen nagyok voltak az eredeti 7 Wonders kártyái, olyan kicsik vannak a Duelben.
The Prodigals Club
Hasonló tematikájú és mechanizmusú játék, mint a Last Will, csak itt nem a pénzünket kell elherdálnunk, hanem „tisztes” politikusként a tekintélyünket kell elveszítenünk, hogy az átlagemberek szintjére kerüljünk. A játéknak 3 modulja van, amiből mindig 2 van játékban. Az egyik modul helyett a Last Will tábláját is be lehet rakni, és így kombinálni a két játékot.
Köszönet Csabának, Móninak, Anettnek, Eriknek, Attilának, Hankának, Brokinak, Bandinak, Miklósnak, Tündinek és Payának mindenféle hozzájárulásukért az idei esseni látogatás létrejöttében, a hangulatért és a társaságért.
Véget ért a SPIEL idénre,
Zárul Eraman hírverése.
De ha tetszett, visszavárunk,
Jövőre is Essent járunk!
Eraman